Reputation ≠ Image ≠ Brand

The terms reputation, image and brand still pose confusion among scholars and especially those in the communication industry. However, the terms should not be applied interchangeably as they do not mean the same thing.

Advertisements

Tulevaisuuden johtaja

Säännöllisin väliajoin julkistetaan tulevaisuuden johtajan ideaalityyppi. Yleensä näissä kuvauksissa listataan ominaisuuksia tai taitoja, jotka ovat välttämättömiä tulevaisuuden menestyksekkäässä johtamisessa. Tuore ominaisuuslajitelma löytyy Tampereen yliopiston tutkimuksesta (Tienhaara, Lyytinen ja Kivistö 2016), josta uutisoi muun muassa Aamulehti. Meillä onkin polttava tarve tietää tulevaa. Erityisen muodikasta tulevaisuuden johtajan pohtiminen oli vuosituhannen vaihteessa, kun kaiken piti muuttua uuden ajan […]

Six House Rules for the Reputable Firm

One of the key messages throughout my new book The Reputable Firm with Jouni Heinonen is the importance of organization inner realm as a basis for reputable firm. In the book we underline many times the meaning of all organizational members as ambassadors of reputation. To pinpoint this, we sketched the ideal reputable firm from […]

Kristallipallo

Nyt kun olen uuden työn myötä ottanut hieman etäisyyttä intohimooni organisaatioiden viestintään, on hyvä hetki luodata viestinnän uutta vuotta 2016. Kristallipallossa näkyy, kas, kolme pointtia. Yritykset haluavat entistä enemmän tulosta myös viestinnältään. Yritykset lopettavat tekemästä viestinnässään, mitä heidän halutaan tekevän ja keskittyvät siihen, mitä niiden kannattaa tehdä. Yritysviestinnän vallankumousta julistavien on pakko lunastaa puheensa. Viime […]

Somedialization Is The New Name Of The Game

Legacy media and its power over the public mind have been seriously challenged by social media. As a vital outcome of the digitalization of communication, we have entered the era of somedialization.

From the Desk of My Guest: Can You Outsource Reputation?

From the desk of Prof. Saku Mantere: The topic I would like to discuss today reputation management, a topic which has been studied stateside for instance by such people as Charles Fombrun and Violina Rindova, and in Europe by Majken Schultz and others. I’d like to introduce a phenomenon which Pekka Aula, my co-author and I […]

Strategic Reputation Management: Towards A Company of Good

Strategic Reputation Management examines the ways in which organizations achieve “goodness” through reputation, reputation management and reputation strategies. It presents a contemporary model of strategic reputation management, helping organizations and stakeholders to analyze the business environment as a communicative field of symbols and meanings in which the organization is built or destroyed. Authors Pekka Aula […]

The Rage Within: Ready for Proactive Reputation Management?

Company collapses, lying CEO’s, accountant scandals, bad public relations, information leaks, dissemination of misinformation and so on. The public is outraged, and organizations are on the defensive. Modern organizations are in continual confrontations with the various publics. Organizational crises always come as a surprise. Usually, they are only dealt with once they have become inflamed. […]

Media2-hanke selvitti mediamaineen mekanismeja

Media2 tutki, miten mediayritysten maine vaikuttaa mediasisältöjen kulutuspäätöksiin. Taustaoletuksena on, että emotionaalisilla kokemuksilla ja niiden tuottamilla reaktioilla on merkittävä vaikutus yleisöjen mediakulutukseen. Hanke selvitti mediatalon maineen merkitystä digitaalisessa uutisympäristössä, jossa mediasisältöjä käytetään yhä enemmän erilaisten aggregaattipalveluiden ja uutisia välittävien palvelujen kautta. Tutkimme ja vertailimme mediayritysten (esim. Sanoma, Alma Media) ja niiden mediabrändien (esim. Helsingin Sanomat, […]